söndag 9 mars 2014

Månadens Favoriter

Är kommer en lite sen månadens favoriter.
Jag har några kategorier som för det mesta är inom skönhet och mode.
Men även helt andra grejer som till exempel snacks.



Smink:


Månadens första favorit är den här mascaran: Maybelline the Falsies, feather-look
Jag köpte den för ett ganska bra tag sen men tyckte inte om den då.
Nu har jag börjat använda den igen och tycker om den super mycket.
Den får mina ögonfransar att se tjockare och mer böjda ut vilket jag gillar.
Men tyvärr ser de inte längre ut vilket är ett minus.
Jag brukar därför ta en "längd" mascara innan denna och resultatet blir då väldigt bra.





En annan sminkprodukt jag verkligen har ÄLSKAT denna månaden är mitt M.A.C Pure Zen läppstift.
Jag fick det i julklapp förra året alltså 2013 och jag har använt det typ non-stop.
Det är en väldigt fin och enkel färg som passar de flesta tror jag.
Vet inte riktigt hur man ska förklara hur färgen ser ut men den är iallafall väldigt naturlig.
Men som med allt smink och andra saker med färger och former passar inte allt på alla.
Så ni borde kolla upp med någon som jobbar i butiken om hjälp så ni får ett som passar just er.

Hudvård:
För att få bort mitt smink denna månaden har jag verkligen gillat dessa ansiktsservetter; Gunry aloe vera avsminkningsservetter.
Jag har gillat de sen första gången jag köpte dem.
Jag brukar först ta bort mitt smink med andra produkter men tar för säkerhetsskull sedan en av dessa servetterna.
Den tar bort det lilla smink som finns kvar och lämnar huden lite fuktig och ren.
Fungerar även bra när man gjort swatches på handen eller testat en sminkning.








Sen efter att jag använt ansiktsservetterna har jag tagit på den här underbara produkten; Emma S face mist.
Jag är en person som inte gillar att smeta ut krämer i ansiktet.
Jag tycker det känns så klibbigt och man får de överallt.
Så denna produkten som jag fick i julklapp har verkligen rädda mig.
Det är en ansiktskräm fast i sprayform, en face mist.




En härlig ansiktsmask som gör att du ser ut som att du har stoppat ansiktet i choklad är den här.
Cupcake Mask från Lush.
Jag har använt den några gånger och jag tycker verkligen om den.
När jag har använt den har jag några gånger varit nära på att äta den.
Den luktar mint och choklad, vem gillar inte det??
Men jag lovar, jag har inte gjort det.
Iallafall så lämnar den ansiktet lent och fräscht, sen luktar man lite choklad, mint också.
Vilket inte är fel!


Hår:
För ett tag sen köpte jag två hårprodukter som jag verkligen har älskat under februari och lär älska ett bra tag.
Så det var självklart att båda skulle vara med här på månadens favoriter.


Den första produkten: Macadamia, No Tangel
Den gör precis vad den säger, no tangel.
Den hjälper dig med de jobbiga tovorna, den skyddar håret samtidigt som den gör det lättare för dig att borsta ut det.
Märket Macadamia är ett ganska nytt märke för mig men gillar det verkligen redan.




Den andra produkten: Kerastase Hair Nectar Thermique.
Den här produkten är sååå bra.
Den ger ditt hår massa bra näring och oljor som de behöver.
Dessutom hjälper den även till med tovor vilket är ett stort plus.

En annan sak som är bra med dessa produkterna är att de är lite värmeskyddande så du kan föna håret, platta håret eller locka det samtidigt som det fått massa bra näring.

Den sista hårprodukten jag har gillat denna månaden har varit min fåret shaun hårborste, det är en tangle/teezer.
Den är super bra och super sööt.
Den har även ett bra "lock" som gör att den håller längre och skyddas om du har den i din väska.
Vet inte riktigt vad jag kan säga mer än att den är super bra och gör sitt jobb. 
Jo, håret känns väldigt lent efteråt och får en naturlig glans,
(eller det får mitt hår.)
  

Doft:
Min favorit doft denna månaden har varit min Victoria Secret, Vanilla Lace.
Jag fick den av min underbara kompis Rebecca och jag älskar den verkligen.
Den luktar så gott och jag har den nästan varje dag.
Jag gillar vanilj och när det doftar ganska sött.
Så denna är perfekt.
Det är min mest använda Victoria Secret body mist.

Den andra grejen kan räknas till både denna kategori, Doft, men också till kategorin Random som kommer sen.



Det är det här doftljuset: Doftljus jul, Äpple och kanel.
Det luktar så gott och jag typ dör om jag inte har det tänt.
Hahah, nej, men det luktar så himla gott och det är snart slut.
Måste hitta ett nytt doftljus som jag kan droga.
Det är något jag verkligen använder, ljus och doftljus.
Jag har massa ljus på mitt rum och jag gillar det verkligen.
Det blir en mysig och härlig stämning, samtidigt som det luktar gott i rummet.
När jag pluggar är det än nödvändighet för mig att ha ljus.
Jag kan koncentrera mig bättre och känner mig mer lugn och fokuserad. 
Jag håller mig till det jag ska och hittar inte på massa annat att göra. 

Snacks:
Månadens favorit snacks har varit.... MARABOU OREO.
Choklad är något jag gillar och äter lite för ofta ibland.
Oreo är inget jag äter så ofta men jag tycker det är gott.
Men tillsammans blev det så himla gott. 
Blev kär vid första tuggan. *LOL*
Nää, men det var verkligen gott. 
Tror jag har ätit fyra chokladkakor... oops.

Musik:
Min favorit låt under februari har helt klart varit Do you wanna build a snowman i filmen frozen.
Den är super bra och gullig.
Har till och med lärt mig den på piano.





Random:
En lite udda favorit den här månaden är en film.
Ni kanske har listat ut vilken film det är efter att ni läste favorit låten.... Eller för bilden som är bredvid.
Men jag tycker filmen är sååå bra och jag är helt seriöst KÄR i OLAF.
Vill ha en Olaf i mitt liv!
Eller en pojkvän, det går oxå bra. haha

Men därför får Olaf också bli en random favorit denna månaden.

 

Det var alla kategorier och favoriter jag hade denna månaden.
Ska försöka ha samma kategorier varje gång för att hålla det enkelt och bra.

Vad har ni haft för favoriter den här månaden??

Rekommenderar alla produkter i detta inlägget.
Vill ni veta mer om någon produkt, var jag köpt den, hur mycket den kostar eller något annat får ni säga till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar