fredag 21 mars 2014

Foundation

Köpte mig en foundation idag.
 
Har velat ha det ganska länge men det är svårt att hitta rätt.
Det finns så många olika märken, färger och undertoner.

Och jag har som är lite mörkare i hyn och har lite av en gul undernyans har det svårt att hitta rätt.

Men idag pratade jag med en tjej på Åhléns.
Hon var super trevlig och hjälpte mig att hitta den rätta färgen.
Hon berättade också att jag har en underton som heter Oliv.
Det gör att min hudfärg har en ton som går åt det gula hållet.

Det blev iallafall en foundation från makeup store.

 

Den passade bra till min hudfärg och till min lite gulare underton, Olive.

Ska bli kul att testa den och är så nyfiken på hur resultatet kommer bli.
Kanske kommer en review senare när jag testat den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar