tisdag 25 februari 2014

Först onyttig sen nyttig.

Efter min goda men onyttiga lunch med syrran tittade jag lite på Tv och slappade.
Kollade på en del av holby city och sen the good wife.

Efter det var det dax att plugga.
Har inte jättemycket läxor denna veckan men det känns som att jag har tappat bort mig.
Höstterminen var jag jätteduktig, gjorde allting i tid och var hyfsat nöjd med mina uppgifter.

Men när jag kom tillbaka från semestern hade jag missat lite i skolan och sen blev jag sjuk.
Så jag har de senaste veckorna, eller fram till sportlovet så låg jag alltid ett steg bakom.

Men nu är jag äntligen ikapp och på rätt spår.
Men det känns som att jag ibland får den där känslan jag hade när jag låg ett steg bakom hela tiden.
Stressen att inte hinna, att inte vara nöjd, det blir kaos i huvudet och man kommer inte ihåg något.

  

Så nu tar jag det sakta men säkert och jag kommer ihåg grejer som jag läser, skriver och hittar.
Jag är inte lika stressad och känner att jag mår bättre allmänt.

Men för att komma till saken med rubriken "först onyttig, sen nyttig"
Så gjorde jag för några timmar (tror det var för ca. 2h sen) en väldigt god yoghurt och frukt grej.

Kände att jag hade plugga bra men började tappa intresset.
Sen kände jag mig lite hungrig så gick ner och gjorde en sån här god grej.

  
Det är apelsin, vanilj yoghurt och granatäpple. Sen rev jag lite limeskal över för att få lite syra i.
Apelsinen och granatäpplet var ganska söta så kände att det behövdes lite syra.

Men nu ska jag återgå till mitt pluggande innan jag fastnar i datorns härlig värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar