måndag 1 september 2014

Mega uppdatering #2

Här kommer nästa mega uppdaterings inlägg. Tänkte att jag kunde skriva lite om vad som har hänt i skolan. För jag har ju börjat gymnasiet nu och det är så stor skillnad från grundskolan men jag älskar det. Jag känner mig mycket mer taggad att gå till skolan och att lära mig nya saker. Jag har valt att gå hår och makeup stylist och det är något jag verkligen älskar, smink och skönhet. Med små saker kan man ändra ett helt utseende, så coolt och roligt.

Den allra första veckan av gymnasiet var jag bara i skolan en och en halv dag. Jag var med på uppropet och dagen efter var jag med en timme, en och en halv kanske. Men sen klarade jag inte av det mer. Det var då jag hade virus på balansorganet och i magen och mådde illa och var yr. Sen var jag sjuk resten av veckan och två dagar in på veckan efter. Sen dess har jag gått i skolan och jag trivs riktigt bra. Skolan är fräsch och mysig. Lärarna är bra och roliga. (de kanske blir strängare sen) Och de nya klasskompisarna är supersnälla. Några känner jag bättre och har klickat bättre med än andra men jag känner att jag kan prata med alla ändå. Vilket är tur eftersom vi under hantverkslektionerna (hår och makeup lektionerna) kommer att jobba på/med varandra och man kan inte jobba med samma person varje gång. Man måste testa på olika personer för vi har alla olika hudtoner och ansiktsformer och hår.

Och idag åt jag med massa nya människor på super rullband och det var supergott. Och trevligt hade vi också. Sen fick vi även våra nya datorer idag (det är den jag använder nu) och jag är superglad och den är superfin och I LOVE IT. Jag vet att det är en skoldator men det är ändå min dator och om jag får godkänt i alla ämnen i skolan sen så får jag datorn gratis, Så jag kommer ta väl hand om den. (Det hade jag gjort även om jag inte fått den sen.)

Detta var nog allt jag hade att dela med mig av skolan för just nu så nu ska jag nog sova lite är jättetrött och seg.

Yeay jag fattade hur jag skulle göra, dock är bilden från google.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar