söndag 28 september 2014

Läppstift

Här kommer ett inlägg i skönhetskategorin. Som ni alla antagligen vet så älskar jag smink och allt med skönhet. Går hår och make-up på gymnasiet och jag tänkte försöka få in lite mer skönhet och smink här på bloggen. Visa lite vad vi lär oss i skolan och sådant. Hoppas ni tycker om det.

Här kommer i alla fall ett inlägg om min läppstift. Har inte så många men skulle definitivt vilja ha fler och jag skulle vilja våga använda det mer. Personligen tycker jag att det är sjukt snyggt med en enkel sminkning och ett starkt läppstift.

Jag har sex stycken läppstift och såhär ser de ut.







Tyvärr blev bilderna nedan inte så bra och visar inte riktigt hur de ser ut i verkligheten. Men här får ni i alla fall en hint om hur de ser ut. Kan säga att läppstift nr.2 är mycket mer blå/ plommon i verkligheten. Och nr.3 och 4 är inte riktigt så lika som de ser ut här. 

Men mina favorit läppstift är helt klart de från M.A.C alltså nr.1 och nr.3 Älskar färgerna och vill absolut ha fler. Skulle vilja ha något som är lite mittemellan dessa två.

1. Viva Glam Rihanna.
Detta är ett M.A.C läppstift som Rihanna har varit med och gjort. Det är sjukt snyggt och läppglanset till är lika fint det. De är en härlig färg som funkar för de flesta hudtonerna.

2. CherryPop
Detta fick jag i min Glossy Box och det är från märket Bellapierre. Det är i en härlig höstfärg som jag tycker är väldigt fin och passar perfekt till hösten och vinter.

3. Pure Zen
Ett till M.A.C läppstift som är väldigt neutralt men har ändå en rosa touch. Superfint till en neutral sminkning eller till en stark ögonsminkning för att framhäva sminkningen.

4. Cream
Ett väldigt neutralt läppstift från Viva la Diva. Jag tycker själv att det är alldeles för "vit" för att bara ha det, men om man tar ett läppglans över så blir det supersnyggt.

5. Crystal Pink
Är ett av mina två läppstift från Maybelline och det mer av ett läppglans än läppstift. Det ger inte mycket färg utan förstärker mer din naturliga färg. Men jag måste nog ändå säga att läpparna blir lite rosaaktiga.

6. Pink Lollipop
Och detta är mitt andra läppstift från Maybelline och det är av samma typ som det andra (nr.5) Detta ger inte heller så mycket färg men man får även här lite rosa färg och glitter. Eftersom det är glitter i får läpparna en härlig glans och lyster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar