fredag 12 september 2014

Fyra flätor


Idag hade vi bara en lektion, men den var lång. Det var en hantverks lektion, hår. Så idag var det en tjej från 3:an som visade oss några vanliga flätor och sen fick vi lite tips på hur man ska få flätan tajt och bra.

Så det var kul även om det inte gick så bra för mig. Jag och Emelie gjorde på varandra och hennes blev superbra tycker jag. Men mina blev lite slappa och så men det är bara att öva.

Vattenfallsflätan är nog den som är mest komplicerad men inte den som jag tycker är svårast.

Utbakad, flätan ligger uppe på. Tror denna är den som jag tycker är svårast. Egentligen är den inte så svår men det är ovant att fläta under. (Man tar en slunga från sidan och under till mitten istället för över)

Sen var det inbakad och den var ganska enkel. Den blev lite pösig/ bubblig men nu vet jag hur jag ska göra för att inte få det så.

Detta är en Twist. Det måste vara den enklaste. Vet inte om det kan räknad som fläta men en sån gjorde vi i allafall.

Det var alla flätor vi gjorde idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar