torsdag 24 april 2014

Vaknade i skogen

Lite läskig rubrik där.
Men det är faktiskt läskigt.

Iallafall så ska jag nu berätta en ganska konstig och för mig läskig sak.
Igår var jag och orienterad med skolan.

Jag ville få ett bra betyg så jag orienterad själv.
Det gick bra till en början men sen är det svart.
Jag har en lucka där allt är svart och jag minns ingenting.

Det sista jag minns var att jag var i skogen och skulle hämta kontrollen.
Det var mycket löv och grenar....

..... antagligen så ramlade jag eller jag måste ha ramlat...


Hur som helst så landade jag på min onda axel, som hoppade.
Jag har ingen aning vad som hände sen.
Jag minns att jag vaknade och hade löv runt om kring mig.

Jag fick lite lätt panik, visste inte riktigt var jag var....

Jag lyckas lugna ner mig och började ta mig tillbaka.
Axeln var tillbaka där den skulle.

Jag håller inne tårarna, tänker att det är pinsamt om jag gråter.
Jag börjar närma mig lärarna, starten.

Jag möter två stycken ifrån klassen som frågar vad det är och jag kan inte hålla tillbaka tårarna.
Jag kommer till slut fram till lärarna som direkt ser att något är fel.

Jag förklarar vad som har hänt och där var orienteringen över för mig.
Jag satt där bredvid min lärare som vara jättesnäll och tog hand om mig.

Efter ett tag av frossa, tårar, skräck, panik och lättnad mådde jag bättre.
Jag börjar sakta men säkert få tillbaka känseln och värmen i fingrarna.

Sen när mina klasskompisar var klara hjälpte de mig till spårvagnen och var jättesnälla.
En av mina barndomskompisar som går i årskursen under mig var också där.
Så jag fick hjälp nästan hela vägen hem.

Detta var en upplevelse som jag sent kommer glömma.
Jag hoppas att det inte händer igen och jag kommer gå SUPER FÖRSIKTIGT i skogen från och med nu.
Och alltid gå tillsammans med någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar