fredag 7 november 2014

Today // Friday

Idag började jag tidigt, men hade bara en lektion så det gjorde inte så mycket. Dessutom var det en hantverks lektion (hår) vilket är så mycket roligare än vanliga lektioner. Och idag fick vi testa på att rulla spolar vilket är svårare än man tror. Det finns typ fyra, fem olika sätt och man måste verkligen tänka efter så man väljer det rätta sättet för just det man ska göra. Vi jobbade tre och tre, så jag, Emelie och Vanessa jobbade tillsammans och Emelie fick vara modell.

Eftersom Emelie har ganska kort hår och är blond, så tänkte vi att vi skulle försöka efterlikna Marilyn Monroe. Vilket faktiskt gick väldigt bra. Fattades bara lite smink, tunn bas, röda läppar och hennes födelsemärke. Vad tycker ni?? Här det inte lite likt??

  

Efter skolan har jag inte gjort så mycket, mest slappat och haft det mysigt. Åt en god middag och sen lite efterrätt. Och nu sitter jag och kollar på idol och har det ännu mer mysigt. Så skönt att inte behöva göra någonting. Bara mysa och ha det skönt. 





Förresten vilka/ vem hejar ni på i idol?? Själv hejar jag på Lisa, Josefine och Mollie. Tycker alla tre är sjukt duktiga.
  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar