torsdag 21 augusti 2014

Gunga gungstol

Stick i fingret.


Kom nyss hem från akuten. Har mått illa och varit yr hela dagen idag och när vi ringde någon sådär sjukupplysning tyckte hon att vi skulle åka till akuten.

Han, doktorn gjorde en undersökning där han bland annat typ satte mig upp för att sen typ lägga mig ner super fort och vrida på mitt huvud och sen upp igen... Trodde jag skulle spy på honom. Sen kollade han lite blodtryck och sånt. 
Tog även lite blodprov och sånt. Och jag har troligtvis något virus/ förkylning som har satt sig i min mage och samtidigt irriterat balnansorganen och bildat vaxproppar. Så nu har jag sprutat ner någon grej i öronen som ska hjälpa men det ända problemet är att jag är typ döv och jag kan hör mitt hjärta slå vilket är lite jobbigt. Men det kan jag stå ut med.

Jo, rubriken lyder gunga gungstol därför att doktorn sa till mig att jag skulle gunga och luta mig bakåt och röra på huvudet, alltså framkalla min yrsel mer för att det hjälper så det ska försvinna. Vilket jag inte är så pigg på att göra för då mår jag så j*vla illa och blir så yr!! Men man får väl lita på sin doktor...

Men nu ska jag sova tror jag för jag är jättetrött efter det besöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar