torsdag 2 oktober 2014

Today's lesson

Skoldagen idag
Först hade vi en hantverkslektion (sminklektion) där vi skulle lägga en perfekt bas. Neutralisera och sedan blanda till en bra foundation, bas. Jag måste säga att jag blev riktigt nöjd med resultatet. Jag neutraliserade noga innan jag blandade till en bra bas. Sen hann jag även göra lite shading (bronzer) och rouge. Men jag blev super nöjd och kände mig faktiskt ganska stolt. Det är inte så lättat blanda en bra bas, det är mycket att tänka på. Jag tror att Emelie som jag gjorde på också blev nöjd för hon hade kvar de hela dagen :D

På bilden nedan kan ni se basen jag gjorde. 
Inte den bästa bilden för er att kunna se de jag gjorde men men.
Sötaste Emelie.

Sen efter lunch gick vi på ett studiebesök, vi skulle till Kryolan och perukmakeriet. Först fick vi en massa information om Kryolans smink och borstar. Vi fick helt enkelt en snabbgenomgång av allt det har och vad man ska använda de olika produkterna till. Efter det fick vi reda på allt om peruker. Hur de tillverkas. Vilka som köper dem. Syntetiska. Riktiga. Vad för typ av hår man använder. Allt helt enkelt. Sen fick vi även testa några peruker som de hade. Jag gjorde dock inte det för jag tycker det är lite läskigt med peruker. Men nästan alla andra testade och det var superkul, håret gör så mycket. Här är några bilder på Emelie i olika peruker.







Hoppas det var okej att jag la ut dessa Emelie, Annars får du säga till.

Och efter det fick vi sluta vilket var superskönt. Slapp engelska och matte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar